Khamis, September 10, 2009

Kuil, kueh, lembu, Lombu, kelambu


Salam 2 all.
Surah yang pertama selepas Ummul Kitab Al Fatihah dikenali sebagai Surah Al Baqarah-iaitu Surah Lembu. Diceritakan bagaimana sepeninggalan Nabi Musa as menerima wahyu di Bukit Tursina, pengikutnya Bani Israel telah menjadikan anak lembu sebagai bahan sembahan setelah diperdaya oleh Samiri. ALLAH melaknat Bani Israel dan memerintahkan mereka supaya menyembelih seekor lembu, sebagai bukti keikhlasan mereka bertaubat nasuha dan meninggalkan sembahan tersebut. Bani Israel akhirnya menyembelih seekor lembu sebagaimana yang diperintahkan ALLAH.

Surah Al Baqarah adalah surah yang membahagikn kategori manusia kepada 3 golongan. Pertama golongan beriman, yang menjadikan Al Quran sebagai petunjuk jalan kehidupan, yang meyakini perkara yang ghaib, mengerjakan solat dan mengeluarkan zakat.

Golongan kedua adalah golongan kafir-mereka yang secara terang menolak ketuhanan ALLAH dan mempertuhankan berhala, yang menjadikan manusia sebagai anak tuhan, yang menjadikan batu, kayu, lembu dan pelbagai haiwan dan lain-lain sebagai bahan sembahan.

Golongan ketiga dikenali sebagai golongan munafik, golongan yang nampak lahirnya macam Muslim. Mereka berjanggut serban, mereka melabel diri mereka Islam, tetapi merekalah golongan gunting dalam lipatan, golongan yang sebenarnya menghancurkan Islam. Mereka musuh dalam selimut, dan mereka ini lebih merbahaya daripada kafir kerana mereka berselindung dibalik serban dan janggut, mereka berhujjah menggunakan Al Quran. Mereka ini dila'nat ALLAH, dan tempat mereka didalam neraka wail, neraka yang paling bawah!

Hari ini, 12 orang Muslim diheret ke Mahkamah Shah Alam, atas tuduhan dibawah Seksyen 4(1) Akta Hasutan
atas tuduhan alternatif di bawah Seksyen 298A Kanun Keseksaan kerana "menimbulkan rasa tidak puas hati dan permusuhan penganut Hindu dan sengaja melukakan perasaan penganut Hindu". Mereka ialah Ibrahim Sabri, 42; Ahmad Mahayuddin Abd Manaf, 36; Eyzva Ezhar Ramly, 35; Mohd Azmir Mohd Zain, 35; Ahmad Suhairy Zakaria, 39; Mohd Hilmi Ni, 40.Ibrahim dan Ahmad Mahayuddin didakwa memijak kepala lembu; Ayzva didakwa membawa kepala lembu; manakala Mohd Amir, Ahmad Suhairy dan Mohd Hilmi, didakwa membawa dan memijak kepala lembu.
Selepas itu, mereka bersama enam yang lain dihadapkan di Mahkamah Majistret Shah Alam atas tuduhan menyertai perhimpunan haram mengikut Seksyen 27(5)(a) Akta Polis. Mereka ialah Jainudin Md Yusuff, Mohd Jurit Ramli, Mohammad Nordin Zakaria, Jamil Mohamad Isa, Rahimuddin Md Harun and Azhari Shaari. Kes mereka semua akan disebut semula 21.10.2009 depan. Ternyata mereka datang daripada kesemua parti politik orang Melayu-PAS, PKR dan UMNo. Ternyata mereka bersatu dalam aqidah walau berbeza dari segi wadah.

Episod kepala lembu ini menunjukkan betapa bangsa Melayu hari ini begitu mudah diperlembukan. Baik yang berkopiah, mahupun yang bersongkok. Samada yang berserban, mahupun yang bersampin. Demi kerana sebiji kepala lembu, bangsa Melayu memekik takbir mempertahankan hak lembu sehingga ketitisan darah lembu yang terakhir, mempertahankannya daripada ancaman keris-keris durjana.

Saya sendiri tidak bersetuju dengan tindakan melampau para demonstran yang membawa kepala lembu dan memijaknya kerana membantah tindakan kerajaan Selangor mengarahkan pembinaan kuil besar di Seksyen 23 Shah Alam. Itu tindakan yang tidak dihalalkan, malahan ditegah oleh Al Quran. Walaupun ada yang menyatakan tujuan membawa kepala lembu itu adalah untuk menunjukkan betapa bodoh MB dan beberapa pemimpin Melayu beragama Islam dalam negeri Selangor, yang bertindak saperti lembu yang diperbodohkan, namun persepsi yang timbul jelas membawa kepada kemelut penghinaan kepada penganut agama Hindu yang mempertuhankan dan mempersucikan haiwan lambu ini.

Ada banyak cara lain untuk menunjukkan ketidakpuasan hati kita. Mengapa tidak diambil jalan lain, contohnya memfailkan saman dan injunksi menghalang keputusan kerajaan Selangor tersebut. Ada ramai peguam yang saya kira bersedia memberi khidmat untuk tujuan tersebut. Namun apa yang lebih penting, episod lembu ini telah diputarbelitkan dan digembar-gemburkan oleh banyak pihak termasuk dikalangan Pak Janggut dan Pak Keris sehingga isu sebenar pencerobohan tanah di Seksyen 23 untuk tujuan menghalalkan pemindahan dan pembinaan kuil yang haram terus tenggelam.

Dimana suara-suara Pak Janggut dan Pak Keris ini apabila Jeff Ooi melabel mereka yang bercita-cita untuk melaksanakan Islam sepenuhnya sebagai ekstremis. Sehingga hari ini Jeff Ooi terus dengan sifat bongkak dan angkuhnya enggan menuntut maaf atas kebiadapannya. Sehingga ke hari ini Jeff Ooi masih bebas, tiada sebarang tindakan pendakwaan diambil terhadap keceluparan beliau. Mengapa Peguam Negara tidak bertindak tegas terhadap Jeff Ooi. Mengapa Jeff Ooi tidak dikenakan pertuduhan dibawah Akta Hasutan, mahupun Seksyen 298A Kanun Kesiksaan?

Mana dia suara para pejuang serban melilit dan Pak Janggut & Pak Keris, apabila dalam kes hukuman rotan terhadap Kartika Sri Dewi Syukarno, Majlis Peguam dengan angkuh memperlekeh hukum sebat bagi peminum arak beragama Islam. Kenyataan biadap Majlis Peguam, menghina hukum syara' dengan menyatakan hukuman sebat ini sebagai tidak berpeikemanusiaan dan zalim. Undang-undang Islam disamakan dengan hukuman barbarik. Tetapi Pak Serban dan Pak Janggut diam seribu bahasa.

Yang dihingar-bingarkan sikap kasar umat Islam semada dialog dengan MB Selangor pada Sabtu 15 Ramadhan 1430/ 05 Sept 2009. Yang diperbesarkan kata-kata kesat dan biadap orang Melayu dalam dialog itu. Tetapi kenyataan wakil Hindu semasa dialog tersebut menghina azan dengan biadap menyatakan azan lima kali sehari adalah satu gangguan langsung tidak dipedulikan, malah tiada tindakan pun dikenakan. Mana pergi suara Pak Janggut dalam hal ini saya pun tak tahu! Apa tindakan Peguam Negara langsung tidak kedengaran!

Yang paling jelik, ada dikalangan Pak Janggut sanggup memutarbelit ayat Al Quran untuk mempertahankan pembinaan kuil. Malah umat Islam Seksyen 23 dipersalahkan kerana tidak bersikap "adil" dalam membantah pembinaan kuil dikawasan kediaman mereka. Umat Islam dipaksa menerima perintah untuk kuil dibina dikawasan kediaman mereka, dan perintah itu dikatakan dibenarkan oleh Al Quran. Malahan umat Islam dikatakan berdosa kerana tidak mengikut Al Quran untuk membenarkan pembinaan kuil. Si Pak Janggut lupa awal-awal surah Al Quran ALLAH menceritakan tentang penyembelihan terhadap lembu yang menjadi sembahan manusia kufur.

Memang kita umat Islam disuruh berlaku 'adil, termasuk terhadap kafir dhimmi yang duduk tunduk dibawah pemerintahan Islam. Tetapi kita disuruh hanya berlaku 'adil dalam hal menjaga kebajikan mereka. Dalam soal ketuhanan, tidak timbul soal ke'adilan. Ini soal aqidah, bukan lagi soal wadah. Kita memelihara tempat 'ibadah mereka, bukan mengujudkan yang baru dicelah kediaman kita. Sultan Salahuddin Al Ayubi memelihara kesucian synagogue dan gereja yang sedia ada semasa membuka Kota Baitul Maqdis, bukan dengan membina kuil, tokong, gereja atau synagogue yang baru bersebelahan Masjidil Aqsa!

Apa yang menghairankan, ,mengapa pulak umat Islam yang disuruh bertolak ansur. Mengapa langsung tiada suara dari Pak Janggut menasihatkan kaum Hindu supaya bertolak ansur. Seksyen 23 ada 337 keluarga, tidak sampai 40 beragama Hindu. Mengapa mereka tidak boleh bertolak ansur. Bukan kita menghalang mereka ber'ibadat. Masih banyak lagi kuil dan tempat 'ibadat yang mereka punyai.

Mengikut statistik, dalam negeri Selangor ada 4.3 juta penduduk. Daripada jumlah itu, majoritinya umat Islam sebanyak 2.5 juta dengan masjid hanya sebanyak 259 buah. Sebalik nya masyarakat Budha berjumlah 1.3 juta mempunyai 1,015 tokong. Kaum Hindu pulak, yang berjumlah 647,000 mempunyai 810 kuil berdaftar (ini tidak termasuk kuil yang haram dan tidak berdaftar!). Dan bagi 50,000 penganut Kristian di Selangor, cuba kira berapa jumlah gereja mereka! Malahan tuhan patung hindu yang terbesar didunia juga dok tersergam berdiri dalam negeri Selangor Darul Takbeer! Itu pun umat Islam dikatakan masih tidak 'adil, masih tidak bertolak ansur!?

Semasa saudara kita umat Islam membeli rumah di Seksyen 23, langsung tiada dalam pelan akan dibina kuil Hindu yang besar disitu. Saya cukup yakin kalau umat Islam tahu akan dibina sebuah kuil Hindu dalam kawasan perumahan mereka, sudah pasti ianya akan mempengaruhi keuputusan mereka untuk melabur ratusan ribu membeli rumah disitu. Tidak ada umat Islam, jika diberi pilihan, mahu tinggal dikawasan yang ada kuil Hindu, tokong, gereja atau lain-lain, apatah lagi yang mega dan yang besar. Saya cukup yakin umat Islam Seksyen 23 memilih melabur ratusan ribu membeli rumah disitu kerana tiadanya kuil, tokong atau gereja besar disitu. Kalaulah mereka tahu akan dibina kuil hindu besar disitu, sudah tentu mereka tidak akan melabur ratusan ribu membeli rumah di Seksyen 23!

Tetap hari ini kelihatan seolah-olah umat Islam di Seksyen 23 tiada hak langsung untuk bersuara, untuk hidup dalam keadaan aman harmoni, berdasarkan status quo mereka. Seolah-olah umat Islam yang bersalah kerana tidak berlaku 'adil, tidak mahu bertolak ansur untuk sebuah kuil besar dibina dikawasan kediaman mereka walaupun dalam pelan asal tidak ada pun ujud cadangan tapak pembinaan kuil. Malahan bantahan umat Islam diperlekehkan, dituduh tidak beradab, dihina sebagai golongan pelampau. Yang diperagungkan ialah kepala lembu!

Apabila melihat gambar lembu diatas, saya dapat bayangkan betapa lembu tersebut berasa aman damai kerana walaupun seekor, tetapi keselamatannya dijamin oleh anggota keselamatan yang lengkap bersenjata. Renungan tajam dan syahdu sang lembu jelas menujukkan keyakinan akan masa depannya di dalam negeri Selangor Darul Ehsan ini. Betapa dalam negeri Selangor ini, bukan sahaja keselamatannya terjamin, dia boleh pergi kedai runcit untuk order arak satu tong, dan pasti akan ada ahli mesyuarat kerajaan negeri yang akan mempertahankannya. Malahan akan ada Pak Janggut yang akan membaca ayat Quran untuk menjamin keselamatannya!

Tapi bila melihat gambar dibawah, sedih kita melihat umat Islam digiring (entah ke digari) saperti lembu masuk ke kandang OKT! Itulah nasib umat Islam dalam negerinya sendiri. Lembu yang mereka maksudkan sebagai lambang kebodohan dan kelembuan seorang pemimpin, kini diputarbelitkan cerita sebagai menghina tuhan orang lain. Dan akhirnya, mereka disumbat kekandang dan diperlembukan!

Mungkin satu hari nanti tak lama lagi akan ada Pak Janggut memetik Quran dan hadis supaya umat Islam berlaku 'adil dan menasihatkan umat Islam supaya jangan baca lagi Surah Al Baqarah, demi menjaga hati pengikut tuhan lembu ini. Mungkin Peguam Negara akan mengenakan pertuduhan dibawah Akta Hasutan atau Seksyen 298A Kanun Kesiksaan kepada mereka yang membaca Surah Lembu ini!!

Apalah nasib umat Islam, diperlembukan oleh kaum sendiri! Pak Janggut memaki Pak Keris, Pak Keris menempelak Pak Janggut, tapi yang akhirnya menjadi mangsa ialah umat Islam yang kerdil di Seksyen 23, yang hanya mampu melihat Pak Janggut dan Pak Keris bertelagah dan bertikam sesama sendiri. Gajah sama gajah bertandukan, lembu jugak yang menang!

Wassalam.
Zulkifli Bin Noordin
Rabu

19 Ramadhan 1430 / 09 Sept 2009


#komen antu : saudara mara antu ramai yang tinggal dikawasan tersebut, antu merasa kecewa bila melihat isu ini dipolitikkan hingga menjadi isu politik bukan isu agama, hinggakan isu asal diketepikan. Bukan antu setuju tindakan perarakan menghina kepala lembu, tetapi cara isu lembu itu di gembar gemburkan dalam keadaan tidak sepatutnya. isu kuil haram diketepikan...
Antu sediktpun tidak bersetuju cara dijadikan modal politik kerana secara realitinya isu tersebut sudah lama menjadi beban kepada umat islam disitu.adakah PAS PKR dan UMNO sudah tiada ada beza? semuanya demi politik sahaja...mohon dijauhkan dari allah

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Hey guys,

I'm here online for the children of Haiti.

I'm doing this for a non-profit haiti organization that spends their time to
creating oppurtunities for the children in haiti. If anyone here wants to give money then this is the place:

[url=http://universallearningcentre.org]Donate to Haiti[/url] or Help Haiti

They give children in Haiti a positive learning environment.

Yes, they're legitimate.

It would be awesome if you could help us

Tanpa Nama berkata...

Hello everybody! I don't know where to begin but hope this site will be useful for me.
Hope to get some assistance from you if I will have some quesitons.
Thanks and good luck everyone! ;)

Tanpa Nama berkata...

Hello,
I have developed a new clean web 2.0 wordpress theme.

Has 2 colours silver and blue, has custom header(colour or image).
I am curently working on it, so if you have suggestions let me know.

You can view live demo and download from here www.getbelle.com
If you found bug reports or you have suggestions pm me.
Wish you a happing using.

many thanks to [url=http://www.usainstantpayday.com/]USAInstantPayDay.com[/url] for paying the hosting and developement of the theme

inwaceata

Tanpa Nama berkata...

Good day all, I just signed up on this marvelous online community and wanted to say hey! Have a stunning day!

Tanpa Nama berkata...

Greets!

You can watch latest movies for free here:
http://www.freemoviez.biz

Movies are very good

Adios

[URL=http://www.freemoviez.biz][IMG]http://static.thepiratebay.org/img/firefox-22.png[/IMG][/URL]

Tanpa Nama berkata...

if you guys predestined to trait [url=http://www.generic4you.com]viagra[/url] online you can do it at www.generic4you.com, the most trusted viagra preferably repayment in recurrence generic drugs.
you can ascertain drugs like [url=http://www.generic4you.com/Sildenafil_Citrate_Viagra-p2.html]viagra[/url], [url=http://www.generic4you.com/Tadalafil-p1.html]cialis[/url], [url=http://www.generic4you.com/VardenafilLevitra-p3.html]levitra[/url] and more at www.rxpillsmd.net, the pre-eminent [url=http://www.rxpillsmd.net]viagra[/url] fountain-head on the web. well another great [url=http://www.i-buy-viagra.com]viagra[/url] pharmacy you can find at www.i-buy-viagra.com

Tanpa Nama berkata...

If you’re like me when you first saw the term “arbitrage sports betting” you just said, “huh?” You may even be reading this article because you were wondering. It is a relatively little method that can actually allow you to make money no matter who wins or loses. Kind of like heads I win, tails I win!

The best sports betting odds are in actuality just numbers, they may be an ever changing set of numbers but just numbers nonetheless. There are many different factors involved in the computation of not the least of which is the number of bettors placing bets on one team. If a bookie sees this happening he will give the team that is dentified as the loser more points and take points from the team deemed the winning team.
[url=http://www.pulsebet.com]college football betting lines[/url]
So you are based in the United States and worried about your money and current situation, right? If so, there is one thing that you should do right away in order to protect yourself. Close down your account, and switch your funds over to an offshore or overseas service. Not only will this ensure that you are doing everything legally, but you will also be able to keep your money safe. If you are like a lot of players you may have quite a bit of money in your online gambling account. Do you want to lose all of that if something happens? It is better to be safe than sorry in this case.

In the preceding part of this discourse I concluded that (a) the greatest hazard for you as a typical, well-balanced sports Bettor is that you may continually lose more than you win and thereby regularly exhaust your betting funds, and (b) to thoroughly analyse the likelihood of that happening you need to properly address the following questions:

(i) What things could possibly go wrong that would cause you harm?
(ii) How likely is it that those things will go wrong for you?

Tanpa Nama berkata...

[url=http://www.watchtruebloodseason3.net][img]http://www.watchtruebloodseries.com/wp-content/uploads/2010/05/truebloodclaude.jpg[/img][/url]

Hello Vampires

As you all are big fans of True Blood, i came across this great where you already can watch the third episode of season 1 .
Here is the link where you can watch this great serie, its totally free and you can stream any episode from every season.

Let me know what you think about it!

[url=http://www.watchtruebloodseason3.net] Watch True Blood Season 2 Online [/url]

[url=http://www.watchtruebloodseason3.net][img]http://img3.sidereel.com/_episodeimage/size.1/5e00.2.16.jpg[/img][/url]

Tanpa Nama berkata...

You may not be aware of what banking Internet actually is, and it can be a bit confusing because it has so many names from online banking to PC banking as well as electronic banking and banking online.

With the popularity of the Internet and the power it gives people to take control of their lives, many traditional banks have created banking Internet web pages where customers could transfer money, set up bill payments recurring or otherwise, quickly check items that have cleared, and many other functions that can be accessed 24 hours per day 7 days a week.

This is the truest form of banking Internet simply because these banks only exist online.

When you utilize banking Internet options you are able to access your account, move money, pay bills, and any number of things from any computer with Internet access worldwide.
[url=http://pcinternetbanking.com]Online Banking[/url]
Historically banks were institutions that held your money under lock and key.

Customers now have the freedom to securely perform their banking 24 hours a day 7 days a week, where they can pay bills and set up recurring savings or payments, monitor check clearances and perform other tasks like transfers and balance enquiries through an internet connection.

The purest form on online banking is the virtual bank, where the only place they exist is in cyberspace.
[url=http://pcinternetbanking.com]Online Banking[/url]
Paying bills, transferring funds and just plain monitoring your account are all possible with minimal stress whether you are ravelling, holidaying or working anywhere in the world.

Tanpa Nama berkata...

Manchester Utd, almost certainly the biggest soccer club on earth. The selection of players on offer to a football team of this stature is fairly big. Over time Man utd have therefore had some top rated footballers out on the pitch for them. Whether you like it or not, the role in any soccer team that will get the maximum amount of interest is centre forward. [url=http://www.pulsebet.com]manchesterunited[/url] Manchester United and Manchester City are only two of the city’s local football teams. Recent estimates indicate that Greater Manchester has the most number of football clubs per capita anywhere in the world. Among the other professional football teams in Greater Manchester are Oldham Athletic, Stockport County, Bury, Wigan Athletic, Rochdale and Bolton Wanderers. [url=http://www.pulsebet.com]ji sung park[/url] Hopefully this article has given an informative insight into the history of the Manchester United Shirt, and should you be asked on "Who Wants To Be A Millionaire" for the colour scheme of the Newton Railways Club shirt, you won't need to phone a friend!

Tanpa Nama berkata...

One of the factors that can influence the outcome of your program is that many bookmakers set maximum stake limits which can keep you from placing your full wager, so make sure that there in no max limit with any of the bookies that you are dealing with.
bet football | bet online sport betting
The Parlay System is one of the most famous of betting systems that are commonly used in horse racing. Many have said that contrary to other sports betting systems, the Parlay System has a pyramiding effect on your profit which means your winnings are played on successive wagers.
[url=http://www.pulsebet.com]online football betting[/url]
Switching a service located outside of the United States it not hard to do. In fact it is quite easy since there are many quality services to choose from. The most difficult thing that you will need to do is find the one that best suits your needs.

Another important subject I must briefly refer to is "catch-up" staking. If you find that you need to employ this tactic regularly, it means three things: (1) your Selection System sucks, (2) you haven't got a clue about what constitutes a proper Staking Plan, and (3) you have turned your chances of regularly and quickly losing your Base Bank to a 100% certainty!

Tanpa Nama berkata...

Make the beast with two backs casinos? check this latest [url=http://www.realcazinoz.com]casino[/url] games. navigator and procrastinate online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also discontinuation our up to date [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] orientate at http://freecasinogames2010.webs.com and increase the lead genuine folding money !
another modern [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele chain of events is www.ttittancasino.com , rather than of german gamblers, span manumitted online casino bonus.

Tanpa Nama berkata...

Infatuation casinos? scrutinization this juvenile [url=http://www.realcazinoz.com]free casino[/url] games. advisor and get up online casino games like slots, blackjack, roulette, baccarat and more at www.realcazinoz.com .
you can also scrutinize our up to the minute [url=http://freecasinogames2010.webs.com]casino[/url] direct at http://freecasinogames2010.webs.com and triumph over essential folding change !
another late-model [url=http://www.ttittancasino.com]casino[/url] spiele position is www.ttittancasino.com , as opposed to of german gamblers, watch unrestrained online casino bonus.

Tanpa Nama berkata...

[URL=http://pharmacypills.atspace.co.uk/buy-amitriptyline-canada/purchase-endep-10-mg-online-australia.html]purchase endep 10 mg online australia[/URL]

Tanpa Nama berkata...


[url=http://shenenmaoyii.newsvine.com/_news/2013/01/02/16295307-sacs-lunch-comme-un-giveaway-marketing-heure-dt][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://www.homebasedbusinessprogram.com/profiles/blogs/cadeaux-top-pour-les-dames-de-moins-de-25][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyiss.webs.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyiss.tripod.com/][b]sac longchamp[/b][/url]
[url=http://shenenmaoyi.bcz.com/2012/12/27/les-nouvelles-tendances-de-sac-a-main/][b]sac longchamp[/b][/url]

Tanpa Nama berkata...

[url=http://clarithromycin.webs.com]biaxin buy
[/url]

Tanpa Nama berkata...

We [url=http://www.singapore-casino.ws/]slots online[/url] obtain a ample library of absolutely free casino games for you to play right here in your browser. Whether you pine for to practice a provender round master plan or scarcely sample elsewhere a few modern slots once playing seeking legitimate filthy lucre, we have you covered. These are the exacting same games that you can engage at true online casinos and you can with them all quest of free.

Tanpa Nama berkata...

Bicycle Use and CareStamina advises placing the bicycle on a flat surface with an equipment mat underneath it. The handlebars and seat are adjustable for comfort. You can lift up the rear stabilizer bar when you need to transport the bicycle for storage. Making recycled paper does require fewer chemicals and bleaches than making all-new paper. Although recycled paper is less polluting than paper made from wood fiber, both processes produce different by-products. Paper mills may emit more sulfur dioxide, but recycling mills may produce more sludge. [url=http://www.cyclingcloth.com/]Cycle Jersey[/url] It should not be used as a substitute for professional medical advice, diagnosis or treatment. LIVESTRONG is a registered trademark of the LIVESTRONG Foundation. Moreover, we do not select every advertiser or advertisement that appears on the web site-many of the advertisements are served by third party advertising companies..However, your goals will determine how much of one activity or another you partake. If your goal is to add lean muscle to your physique, then you need to incorporate both aerobic exercises as well as muscle-building activities, like weight training and plyometrics. If your goal is to eliminate excess weight from your frame, then you need to focus most of your activities on aerobic exercises that will boost your metabolism and help you utilize more calories, as well as provide heart healthy benefits. To save space, purchase sample-size shampoos, bath soaps, deodorants, toothpaste and lotion. If you will be camping without water, bring hair ties or a bandanna to tie your hair up. Do not forget to pack a towel and wash cloth, and bring sunscreen and insect repellent. [url=http://www.cyclingcloth.com/]Cycling Clothing[/url] It should not be used as a substitute for professional medical advice, diagnosis or treatment. LIVESTRONG is a registered trademark of the LIVESTRONG Foundation. Moreover, we do not select every advertiser or advertisement that appears on the web site-many of the advertisements are served by third party advertising companies.. Varah's life changed with that knowledge. He swore over her grave to do all he could to prevent such tragedies occurring in the future. Throughout his time serving as a curate, Varah listened to people's problems, no doubt building up an immense knowledge of the human psyche..Air mattresses are definitely better to sleep on than the ground. If you're camping in colder weather, make sure to bring enough covers to lie on the bottom of the mattress. Otherwise, the vinyl gets cold and you'll sleep miserably all night. I'd check that my tire is aligned properly between my brakes and the fork. I usually would give it a spin, tap the brakes. I make sure that my brake pads are properly aligned so that when I pull the brake on to the rim they're touching the rim, not rubbing my tire.