Sabtu, Disember 05, 2009

dah bulan disember rupanya


terlalu sibuk dengan pelbagai perkara...sehingga sukar untuk menulis catatan.

masuk bulan Desember bermakna umur kita akan semakin tua, wah dah tua pun diri aku...

tapi perangai adakala masih sama.

Kepada Piz tahniah kerana akan menjadi pemastautin tetap negeri Melaka, kepada kak memot terima kasih atas segala nasihat yang diberi, sesunguhnya amat penat sangat....semoga diberi kekuatan untuk terus hidup dan beramal, amin....

tertarik dengan artikel ini sebab pernah alami...ingatkan keta yang rosak ...harap berhati2-

ALOR SETAR - Jika anda meletakkan kenderaan berdekatan sebuah hospital swasta di Jalan Madhali di sini, jangan terkejut apabila mendapati sistem pengunci automatik tiba-tiba tidak berfungsi.

Ada pemandu sudah mengunci kereta secara manual tetapi apabila kembali semula ke kenderaannya, enjin pula tidak dapat dihidupkan dan memaksa kenderaan itu ditolak sejauh 200 meter ke jalan utama.

Kejadian misteri ini dikatakan sudah berlarutan sejak tiga minggu lalu.

Pada mulanya ada pihak mengaitkan masalah itu dengan gelombang daripada pencawang telekomunikasi, namun hakikatnya tidak ada satu pun binaan itu di sepanjang jalan berkenaan.

Bagi Mohd. Rizal Mohammed, 39, apabila kereta Proton Satria miliknya tidak dapat dikunci secara automatik, dia menyangka bateri alat itu perlu diganti.

"Mula-mula memang terkejut tetapi saya beritahu kejadian seperti itu telah dialami ramai orang dan berlarutan sejak tiga minggu lepas,'' katanya ketika ditemui semalam.

Tan Cheng Choong, 47, pula kini sudah percaya terhadap fenomena itu selepas dia mengalaminya sendiri.

"Sudahlah pintu tak boleh dikunci secara automatik, enjin pun tidak boleh hidup,'' katanya yang menggunakan kereta Toyota Vi

1 ulasan:

piz berkata...

erk antu wei, aku betulkn sket ayat mu tu, aku permastautin SEMENTARA shj, bkn TETAP kt melaka tu wei